لوله داربست

داربست فلزی کنسولی چیست؟

لوله داربست فلزی کنسولی

آیا تا به حال کلمه داربست فلزی کنسولی به گوشتان خورده است و می دانید چه کاربردی دارد؟ جهت آشنایی بیشتر با این نوع داربست ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

انواع داربست های که در هنگام ساخت و ساز استفاده می شود:

  • داربست فلزی کنسولی یا دروازه ای، داربست دوبل، داربست معلق، داربست منفرد یا تک، داربست تثبیت شده، داربست فلزی، داربست بورد، داربست کوییک استیج
آشنایی با داربست فلزی کنسولی
آشنایی با داربست فلزی کنسولی

علاوه بر اینکه در متن بالا به فهرست کامل انواع داربست را برای شما بیان نموده ایم. نیاز دانستیم تا قبل از آنکه به تعریف داربست فلزی کنسولی چیست و کاربرد آن بپردازیم به اجزای تشکیل دهنده ی این نوع داربست ها بپردازیم تا با اطلاعات جامع و کامل تری به تعریف این نوع داربست بپردازیم.

اجزای تشکیل دهنده ی داربست

بهتر است بدانید که اجزای داربست هم همانند دیگر تجهیزات ساختمانی از اجزای فراوانی تشکیل شده اند و آگاهی از همه ی آنها قبل نصب و راه اندازی داربست ها خالی از لطف نمی باشد. اجزای تشکیل دهنده ی داربست ها:

 ستون داربست، شمع مایل، قید دیواره درگاهی، لوله های عرضی یا دستک های افقی داربست، پایه مهار،  پل، بست میله ای داربست همچنین صفحه پله، بست گردان، بست لوله زیر تخته ای، مهار انتهایی، پایه قابل تنظیم، لوله های زیر تخته ای، لوله های مهار بست داربست، توپی های پلاستیکی، صفحه زیر ستون، بست راست گوشه، بست خاردار

در حقیقت داربست یک سازه ی ناپایدار جهت پشتیبانی اجزاء اصلی و ساختار اصلی ساخت و ساز می باشد همچنین کارگرها از این داربست به عنوان سکویی جهت کار ساخت و ساز استفاده خواهند کرد. بهتر است بدانید که این داربست ها با توجه به مدل ساخت و ساز متفاوت خواهند بود با این وجود معروفترین آنها داربست فلزی می باشد. جهت امنیت کارگران همچنین برخی از مصالح ساختمانی که بر روی آن قرار خواهد گرفت، بایستی داربست فلزی کنسولی بسیار مقاوم و پایدار باشد.

داربست فلزی کنسولی چیست؟

شایان ذکر است بدانید یکی از خاص ترین و در عین حال مهم ترین نوع داربست ها، داربست فلزی کنسولی یا دروازه ای است. در این نوع خاص از داربست ها که سازه های ناپایدار چوبی و فلزی هستند جهت قرارگیری از سازهای اصلی استفاده خواهند شد ناگفته نماند در جهت پشتیبانی، از امنیت بسیار خوبی برخوردار می باشند و توسط زنجیره ایی در قسمت سر ستون ها پشتیبانی می شود از نوع تک فریم می باشند. همچنین در انواعی از سر ستون ها از طریق سوراخ‌هایی در قسمت خود کف پوش قرار گرفته خواهند شد به آنها داربست دوبله خواهند گفت.

 نکته قابل توجهی که در رابطه با این موضوع بایستی به آن توجه ویژه نمود این است که در هنگام نصب و اجرای داربست فلزی کنسولی بایستی نهایت دقت و توجه را نمود همچنین از با کیفیت بودن سوزن ها در حین نصب و راه اندازی مطمئن بود.  در ادامه این مطلب قصد داریم به کاربرد داربست فلزی کنسولی بپردازیم، در واقع تحت شرایط خاصی که در متن پایین به آن اشاره می نماییم از این نوع داربست ها استفاده می نمایند:

  • زمانی که سطح زمین تحمل یا ظرفیت قرار گرفتن تیرهای قائم را نداشته باشد.
  • زمانی که زمین در قسمت نزدیک به دیوار خالی باقی بماند.
  • زمانی که قسمت های بالایی دیوار در حالت ساخت
  • داربست تک یا عبارت دیگر داربست واحد

داربست های تک یا واحد بیشتر برای بنایی به کار گرفته می شود همچنین به آن داربست لایه آجر گفته می شود. این داربست ها شامل لوله افقی داربست، تیر افقی چوب بست و … می باشند.

نصب و راه اندازی داربست فلزی کنسولی

همانطور که میدانید مشکلات نصب و اجرای داربست فلزی کنسولی زیاد می باشد. به همین علت این کار بایستی توسط افراد متخصص و ماهری انجام گیرد در هنگام نصب و راه اندازی این داربست فلزی بایستی یکسری نکات مهم رعایت شود. در متن زیر به برخی از این موارد اشاره می نماییم. نا گفته نماند شرکت لوله داربست آریا افق پاسارگاد با بهترین قیمت لوله داربست فلزی کنسولی را ارائه می دهد که می توان به صورت آنلاین نیز خرید نمود.

1: ستون های داربستی که بر روی پایه بسته می شوند بایستی تا جایی که امکان دارد محکم باشد. تخت هایی که در قسمت سکوی داربست چیده خواهند شد بایستی کنار هم باشند.

 2: فاصله ای که در بین لوله های زیر تخته وجود دارد بایستی با ضخامت تخته متناسب باشد.

3: در روی همه ی سکوهایی که ارتفاع بالایی دارند ( بیشتر از 2 متر باشد) بایستی از تخته پنجه استفاده کرد.

4: چنانچه ستون فقط برای ایستادن طراحی شده باشد بایستی 6/0 کند پهنا داشته باشد در صورتی که برای قرار گرفتن مصالح بر روی آن باشد باید 85/0 متر پهنا داشته باشد.

جمع بندی

یکی از مهم ترین داربست های فلزی، داربست فلزی کنسولی یا به عبارت دیگر داربست دروازه ای است. در واقع این نوع خاص از داربست ها تیرهای عمودی ( استانداردها) به کمک مجموعه ای از سوزن ها در دیوار پشتیبانی خواهند شد. در صورتی که در نوع خاص دیگری از این داربست ها، سوزن ها از طریق شکاف هایی که قبلا در دیوار می باشد، ایجاد شده است.   

خرید لوله داربست فلزی کنسولی

در این مطلب در مورد داربست فلزی کنسولی چیست و کاربرد آن صحبت شد، و به اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با این نوع داربست های خاص آشنا شدید. برای آنکه این داربست فلزی به خوبی نصب و راه اندازی شود به نیروهای کاربلد و ماهر نیاز است که در این زمینه آشنایی داشته باشند.

 جهت خرید لوله داربست فلزی کنسولی با کیفیت بایستی به مراکز معتبر مراجعه نمایید. پیشنهاد ما به شما عزیزان خرید این محصول از فروشگاه فولاد رادمهر می باشد، ناگفته نماند این مرکز با وجود قیمت های منصفانه یکی از بهترین مراکز فروش انواع لوله داربست دست دوم و نو فلزی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *