پروفیل

پروفیل صنعتی چیست؟ و انواع آن

Industrial profiles

ماده کاربردی در تولید این محصول ورق سیاه ضخیم است؛ به همین دلیل به پروفیل سنگین نیز شهرت دارد. ابعاد پروفیل صنعتی که پای ثابت ساخت و سازهای بزرگ است، اغلب با طولی بیش تر از 12 سانتی متر و ضخامتی بیش از 6 میلی متر ساخته می شوند. این پروفیل دارای سطح مقطعی چهار گوش و ضخیم بوده که به دلیل توان پذیرش و استحکام بالای آن در مقابل بارهای زیاد، به عنوان ستون ساختمان به کار می رود. البته اشتباه نکنید منظور از ساختمان، سازه های بزرگ و عظیم است نه خانه ها و آپارتمان های اطرافمان که در شهرها خودنمایی می کنند.

پروفیل و مقاطع فولادی، پر مصرف ترین مصالح برای پروژه های ساخت و ساز هستند. تمام اسکلت های فلزی که در تأسیسات مختلف مشاهده می کنید از این متریال فولادی ساخته شده اند. حمل و نقل، جوشکاری، رنگ آمیزی، تمیزکاری سطوح و نصب و راه اندازی این سازه ها در تمام مراحل از استانداردهای خاص خود تبعیت می کند. رعایت استانداردها توسط افرادی که مجری پروژه هستند لازم و ضروری است اما یک قسمت از این کار به اجرای آزمون های کنترل کیفیت یا همان تست سازه یا پروفیل فولادی مربوط می شود.

برای ساختن یک ساختمان با کیفیت و خوب استفاده از بهترین نوع تیرآهن و هاش با بررسی قیمت های آن ها از ضروریات این مساله هست، برای همین مورد در مطالبی که ارائه شده با دانستن این نکته ما به نحوه ی اجرای این مساله و بررسی قیمت این دو محصول پرداخته ایم، فارغ از این که کدام نوع از این محصولات دارای کاربرد بسیار مهم تری در خصوص ساخت و ساز ساختمان باشد، خرید از جایی که بهترین محصولات را عرضه کند باعث خواهد شد، بیشتر اطمینان نمایید.

در فرآیند ساخت پروفیل ،  ورق فولادی به صورت رول (با توجه به سایز مورد نیاز از قبل نوار بری می شود )قیمت ورق گالوانیزه رنگی وارد خط نبرد(نبرد سرد) شده و پس از فرم دهی به وسیله مواد مذاب آلیاژی درز جوش آن دوخته و تبدیل به پروفیل صنعتی می گردد . و محصول نهایی در ابعاد مختلف (پروفیل باز و بسته ) و مقاطع مستطیل و مربع در طول های ۶ الی ۱۲ متری برش خورده و پروفیل ها در حالت کلی به دو نوع ساختمانی و صنعتی تقسیم میشوند که پروفیل های ساختمانی در صنعت ساختمان سازی و پروفیل های صنعتی در ساخت قطعات صنعتی کاربرد دارد.

پروفیل صنعتی

ویژگی های پروفیل صنعتی

کلیه مواردی که موجب می‌شود، پروفیل صنعتی بهترین جنس و کیفیت را دارا باشد باید بررسی شود. برای ساختمان سازی، ساخت سوله و بسیاری از مجتمع ها با توجه به وزن سبک این ابزار از پروفیل استفاده می شود، که این مساله باعث می شود تا هم در هزینه ها صرفه جویی شود، هم با استفاده از آن سازه های زیبایی را شکل داد، در بستن این پروفیل ها از انواع داربست معلق نیز استفاده می شود که به سادگی می تواند در مقابل بسیاری از خرابی ها مقاومت کند.

پروفیل نبشی یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع مختلف است. این پروفیل از دو ضلع عمود بر هم تشکیل شده است و به دلیل شکل هندسی خود، از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. پروفیل نبشی نقش بسیار گسترده ای در صنعت ساختمان سازی، سازه‌های فلزی، ساخت پل‌ها، ساخت مبلمان و وسایل خانگی، ساخت تجهیزات حمل و نقل و …. دارد. پروفیل نبشی بر اساس اندازه‌ی ضلع‌ها، جنس و روش تولید به چند دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شود. پروفیل نبشی بال مساری، پروفیل نبشی فولادی، پروفیل نبشی آلومینیومی و پروفیل نبشی گالوانیزه انواع پروفیل نبشی می‌باشند. برای اتصال پروفیل نبشی می‌توان از سه طریق اقدام کرد:
• جوشکاری
• پرچ کاری
• پیچ و مهره
با توجه به شرایط محیطی، میزان بار و نوع پروفیل می‌توان بهترین روش اتصال پروفیل نبشی را انتخاب کرد.

انواع پروفیل

کارخانه پروفیل صنعتی

برای پروفیل صنعتی کارخانه های مختلفی وجود دارد که هریک بر حسب کاربرد می توانند استفاده شود. برای احداث کارخانه پروفیل علاوه بر سرمایه مورد نیاز، لازم است که دانش کافی نیز داشته باشیم، ابتدا انتخاب یک شهرک صنعتی خوب که از هر نظر، به سایر مواردی که نیاز داریم نزدیک باشیم، مثلا مواد اولیه، نیروی کار و غیره. البته برای انجام کسب و کار در صنعت فولاد نیازمند موارد بیشتری هستیم که در مطالب گوناگون که در سایت هست می توانید متوجه آن بشوید.

استفاده از پروفیل صنعتی در ساخت و ساز

پروفیل صنعتی از جمله محصولاتی آهن آلات است که در انواع ساخت و ساز می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد، سبک بودن آن علاوه بر زیبایی ظاهری و قیمت مناسب تر آن همگی باعث شده است تا استفاده از این محصول کاربرد بسیار بیشتری نسبت به سایر محصولات حوزه آهن داشته باشد. از این محصول در ساخت و ساز انواع سوله، کارخانه و منازل مسکونی استفاده می شود. در سال های اخیر بسیاری از سازه های موقت نیز با استفاده از پروفیل صنعتی ساخته می شوند و استفاده از این محصول بسیار رواج داشته است. در سایت فولاد رادمهر نیز می توانید از این محصول استفاده کنید.

تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بازار انواع پروفیل

کشورهایی هستند در دنیا که تامین کننده مواد اولیه بسیاری از محصولات مختلف می باشند، کشورهایی مانند روسیه و اوکراین که در تامین مواد غذایی، مانند گندم و روغن سرآمد جهان هستند، علاوه بر این موارد در تامین مواد اولیه مانند آهن نیز بسیار تاثیر گذار هستند و جزو تامین کننده های بزرگ این مواد می باشند. با توجه به اتفاقات اخیر که بین این دو کشور افتاد، بررسی تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر بازار آهن خالی از لطف نخواهد بود. زیرا از زمان آغاز درگیری بین این دو کشور عرضه آهن بسیار کاهش یافته و تقاضا برای آن بسیار بالا رفته و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. پس بررسی این تاثیرها و استفاده از آن در معاملات آهن بی تاثیر نخواهد بود.

تاثیر رشد ۱۶ درصدی صادرات تولیدات معدن بر قیمت پروفیل در سال 1401

در فروردین ماه سال 1401 صادرات معدن و صنایع معدنی 16 درصد رشد داشته است. در طول فروردین ماه 866.2 میلیون دلار از تولیدات معدن و صنایع معدنی به بخش صادرات از کشور منتقل شد. طبق گفته سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در ماه فرودین 1401، صادرات به طور کلی 14 درصد کاهش یافته است، اما صنایع فولاد با بیش از 506 میلیون دلار، بیشترین صادرات را به خود اختصاص داده است. بعد از صنایع فولاد، زنجیره مس با ارزش 110 میلیون دلار، رتبه دوم صادرات را دارد. در رتبه سوم صادرات زنجیره آلومینیوم با 41 میلیون دلار ارزش صادرات قرار می‌گیرد. طبق آمار و ارقام گزارش شده، با صرف نظر از بقیه عوامل موثر بر قیمت انواع محصولات وابسته به تولیدات معدن و صنایع معدنی، این حجم از افزایش صادرات، باعث کاهش منابع و با ثابت ماندن عرضه و تقاضا، با رشد قیمت محصولات وابسته از جمله انواع پروفیل‌ها مواجه خواهیم شد.

تاثیر قطعی برق بر تولید کارخانه های پروفیل

با توجه به آمدن فصل گرما و ازدیاد مصرف برق، و افزایش کلی این روند نسبت به سال های گذشته این مساله باعث شده است که سازمان های برنامه ریزی دولتی برخی موارد را در دستور کار خود قرار دهند، از جمله این موارد می توان به بودجه بندی کردن برق در بخش های مختلف شهری یا صنعتی اشاره کرد، به طور مثال برای ساعاتی برق برخی مکان ها دایر است و برخی ساعات دیگر برق برخی مکان های یگر قطع می شود، این مورد باعث اختلال در زندگی روزمره افراد می شود، و باعث می شود، برخی واحد های تولید با بی برنامگی مواجه شده و ساعاتی دچار عدم اجرای خط تولید باشند که این مساله ضربه اساسی به صاحبان کسب و کار و مشاغل می زند، از آنجا که آن ها مجبورند به طور مرتب هزینه های ثابت و متغیر و حقوق کارگران خود را بدهند، اما با عدم تولید نمی توانند کسب درآمد کنند که این مساله آسیب اساسی به آن ها خواهد زد.

استفاده از پروفیل در تولید ناودانی

آیا می دانستید که برای تولید ناودانی با کیفیت از پروفیل نیز استفاده می شود، با استفاده از انواع پروفیل می توان ناودانی نیز تولید کرد، یکی از مواردی که در آهن آلات بسیار پرکاربرد می باشد، استفاده از ناودانی در بسیاری از موارد دارای کاربردهای فراوانی است. برای خرید ناودانی نیز می توانید با ما در تماس باشید که این مورد دارای پروموشن هایی برای مشتریان ما نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *