تیرآهن

آشنایی با تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها

خرید تیرآهن

در ادامه این مقاله می خواهیم در رابطه با تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها توضیح دهیم. همچنین می ‌خواهیم مطالبی را در مورد خرید تیرآهن و تفاوت قیمت این دو قطعه بیان کنیم که با تولید تیرآهن و هاش بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این، می خواهیم مطالبی را هم در مورد قیمت و نکات مهم در خرید تیرآهن و هاش ارائه دهیم تا افراد بتوانند این قطعات را با کیفیت بسیار خوب و عالی ترین قیمت خریداری کنند.

بررسی دقیق تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها

اگر می خواهید بدانید تیرآهن چیست باید بگویم تیرآهن از جمله قطعات فولادی و پرکاربردی است که در اسکلت ساختمان‌ ها از آن استفاده می کنند و هر چقدر محکم تر باشد، اسکلت ساختمان مقاوم و محکم تر خواهد بود. همچنین می ‌توان گفت اسکلت ها به دلیل این که بیشترین بار ساختمان را تحمل می کنند، سطح امنیتی بسیار بالایی را برای آن ساختمان به وجود می آورند.

 لذا تیرآهن و هاش به عنوان دو قطعه فولادی بسیار مقاوم شناخته شده اند که با توجه به قیمت، کاربرد، مدل، طراحی و شکل هندسی دارای تفاوت های بسیاری می باشند. اگر بخواهیم به بررسی تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها بپردازیم می توانیم بگوییم که یکی از اصلی ترین تفاوت های این دو قطعه، شکل هندسی و طراحی آن ها می باشد.

علاوه بر این، برای بررسی کردن تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها به ما می آموزد که این قطعه از دو بخش جان و باله تشکیل شده، لذا بخش باله ی آن از بخش جان کوچک تر می باشد. البته در بعضی از انواع مختلف این دو بخش مساوی هستند.

از دیگر تفاوت های تیرآهن هاش و همچنین نحوه ی تولید آن می توان به استحکام زیاد و مقاومت شدید تیرآهن نسبت به هاش اشاره کرد. لذا همین مقاومت بالای آن است که باعث می شود برای ساخت سازه هایی که نیاز به حمل بار زیاد دارند، از تیرآهن استفاده می نمایند. مقاومت بالای تیرآهن در برابر نیرو های خمشی و کششی قابل تحسین است.

همچنین باید بدانید که انواع مختلف این قطعات، می تواند از دیگر تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها باشد؛ چرا که هر یک از انواع مختلف این قطعه ها دارای کاربردی مخصوص هستند و این ویژگی مهم می تواند آن ها را از یکدیگر متمايز کند. نحوه تولید این دو قطعه طی مراحل مختلفی از جمله نورد کشی، خنک کاری، کنترل و بسته بندی انجام می شود که در ادامه بیشتر با آن ها آشنا می شویم.

تولید تیرآهن

تولید تیرآهن

از آنجایی که امروزه علم و فناوری به سرعت در حال پیشرفت و گسترش است، تولید کنندگان و سازندگان مقطع های فولادی از جمله تیرآهن، علاوه بر گذراندن دوره‌ های آموزشی، می بایستی از ابزار و تکنیک های خاصی در تولید این قطعه ها استفاده کنند؛ چرا که هرچه تولید کنندگان از ابزار و تکنیک های پیشرفته تری استفاده کنند، بهتر می توانند محصولات دقیق و با کیفیت فولادی را تولید و طراحی کنند. در سال های اخیر با توجه به اتفاقاتی که افتاد و کرونا در صنعت فولاد اثر بسیار زیادی گذاشت، از همین رو کرونا در صنعت فولاد آثار بسیار زیادی دارد که باعث شده است تا این صنعت به رکود بیانجامد.

از طرف دیگر می توان گفت استفاده از ابزار و تکنیک های پیشرفته علاوه بر اینکه کار را برای تولید کنندگان و سازندگان آسان و راحت کرده است، در کاهش قیمت تیرآهن نیز تاثیر بسیاری داشته است و افراد می بایستی به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشند تا بتوانند در مقایسه و بررسی تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها به افراد راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

همان طور که می دانیم کارشناسان در بررسی تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها بیان کرده اند که این قطعات بر اساس استاندارد های مخصوصی طراحی و تولید می شوند و دارای انواع مختلفی هستند. لذا می ‌توان گفت تولید تیرآهن به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از مهم‌ ترین روش ها گرم کردن مواد اولیه و فرستادن آن ها به سمت غلتک های بزرگ می باشد تا صاف شوند و به شکل دلخواه درآیند. به این مرحله بسیار آسان، نوردکشی می گویند.

روش جوشکاری یکی دیگر از روش های تولید تیر آهن می باشد که ممکن است باعث ایجاد تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها شود. لذا می توان گفت برای تولید تیر آهن به این روش، ورق های فلزی را به شکل دلخواه برش می دهند و با استفاده از دستگاه جوش آن ها را به یکدیگر متصل می کنند.

تفاوت تولید تیرآهن و هاش

تولید هاش

علاوه بر تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها، می‌ توان گفت این دو قطعه با هم شباهت های بسیاری دارند. یکی از مهم ‌ترین شباهت های هاش و تیرآهن این است که روش تولید این دو قطعه تقریباً یکسان و شبیه می باشد. لذا می‌توان گفت تولید هاش نیز به صورت نورد گرم انجام می شود.

فرایند نورد گرم برای تولید هاش زمانی انجام می شود که شمش مورد نیاز وارد کوره ها و بعد از حرارت ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد، از کوره خارج شده و به سمت نورد هدایت شود تا با گذراندن مرحله های مختلف شکل آن ها تغییر کند.

علاوه بر این می توان گفت اولین مرحله تولید هاش، استفاده از غلتک ها برای افزایش و کاهش طول محصولات مورد نیاز می باشد. همچنین در دومین مرحله نبرد گرم، هاش ها شکل و طرح تیرآهن به خود می گیرند و در مرحله آخر پس از برش های مدنظر، آماده برای ارسال و بارگیری می شوند. این محصول و تیرآهن نیز از جمله محصولاتی هستند که مانند لوله داربست در شادآباد به صورت عمده به فروش می رسند.

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، علاوه بر تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها، می‌ توان گفت روش نورد گرم در کنار تمام تفاوت ‌هایی که دارند، به عنوان یکی از شباهت های بسیار خوبشان به شمار می رود و بسیار آسان و راحت می باشد. اما می توان گفت افراد می بایستی با دقت و احتیاط بسیار بالا فرآیند تولید این قطعات را پشت سر بگذارند تا به صورت دقیق و با کیفیت آن ها را طراحی کنند.

نحوه تیر آهن

فیلم تولید تیرآهن و هاش

با توجه به تفاوت قیمت هاش و تیرآهن و نحوه تولید آن ها، می دانیم که قیمت خرید این محصولات متفاوت و متغیر می باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. لذا افراد در خرید این دو قطعه فولادی می توانند به نکاتی توجه کنند تا آن ها را با قیمت مناسب و برترین کیفیت خریداری کنند.

افراد با اطلاع از قیمت و نکات مهم در خرید تیرآهن و هاش می توانند این قطعات را بسیار مقرون به صرفه و با کیفیت خریداری کنند. لذا می ‌توان گفت یکی از نکات بسیار مهم در خرید تیرآهن و هاش توجه به کیفیت میلگرد و پیش نیاز های خرید می باشد که این دو مورد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اهمیت آگاهی از کیفیت میلگرد و پیش ‌نیاز های خرید این است که افراد می توانند با مشاهده و مطالعه پیش نیاز های خرید، بر این محصولات تسلط کامل پیدا کنند و پرکاربردترین نوع آن ها را خریداری کنند.

 قیمت خرید تیرآهن و هاش با توجه به روش تولیدشان محاسبه می شود. اما در هر صورت می توان گفت این دو قطعه فولادی در کنار کاربرد و مزایای بسیار خوبی که دارند، از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای برخوردار می باشند و افراد می توانند برای اسکلت ساختمان های خود آن ها را خریداری کنند.

به عبارت دیگر می ‌توان گفت افراد برای استعلام از قیمت و آگاهی از تفاوت تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها می توانند با کارشناسان مراکز تولیدی تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را در این زمینه دریافت کنند.

خلاصه در این محتوا با تفاوت‌ های دو قطعه فولادی از جمله تیرآهن و هاش و نحوه تولید آن ها آشنا شدیم و فرآیند های تولیدشان را بیان کردیم تا افراد بتوانند این قطعات را با برترین کیفیت خریداری کنند و از مزایای آن ها بهره ‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *