صنعت فولاد

تاثیر کرونا در صنعت فولاد

تاثیر کرونا در صنعت فولاد

با زیاد شدن پاندمی کرونا و مشکلات متعددی که برای بسیاری از مردم و مشاغل بوجودآورد، تاثیر بسزایی در صنعت آهن آلات، انواع تیرآهن نیز گذاشت، و از آنجا که صنعت ساخت و ساز و نمایشگاه های که محلی است که بیش از همه لوله داربست استفاده می شود، باعث شد که خرید و فروش انواع لوله داربست نیز با رکود مواجه شود، از همین رو شاهد برخی نوسانات قیمتی که از تاثیرات کرونا در استفاده از لوله داربست بود، شدیم. ما در ادامه بیشتر در خصوص انواع اثر ویروس کرونا بر صنعت ساخت و استفاده از لوله داربست صحبت خواهیم کرد.

تاثیر کرونا در لوله داربست

اثر کرونا در استفاده از لوله داربست

با شیوع ویروس کرونا ما در سه ماهه نخست سال 2020 شاهد آن بودیم کشور چین که یکی از کشورهای پرتقاضا برای صنعت فولاد می باشد، شاهد افت تقاضای بسیار زیادی برای این محصول بودیم، این کشور که پر مصرف کننده ترین کشور در بین کشورهای دنیا برای انواع صنایع فولادی می باشد، نشانگر، افت تقاضای این محصول می باشد، ما سعی داریم تا در این مطلب با استفاده از دیتای ها روز در سطح بین المللی تاثیر یک همه گیری مانند کرونا را بررسی نماییم. این اثر در صنایعی مانند انواع لوله داربست نیز موثر می باشد که در این متن بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم نمود.

کرونا و لوله داربست

ویروس کرونا در ابتدا با ثابت نگه داشتن حرکت زندگی، باعث شد تا بسیاری از مردم خانه نشین شوند و بسیاری از کالاهای ضروری را نیز مصرف نکنند. و این امر به حده در مصرف کالای صنعتی به وفور قابل مشاهده است. زیرا کندتر شدن، زندگی، مصرف گرایی و جریان صنایع و مشاغل به خودی خود باعث می شود از مواد اولیه و کالاهای وابسته به فولاد، نظیر داربست، کمتر استفاده بشود. این امر ضررهای جبران ناپذیری را به صنایع وارد نموده است.

پیش بینی تقاضای فولاد در سال آینده

پیش بینی می شود، پش از پایان یافتن کرونا و بازگشت مردم به روال عادی زندگی، رونق بسیاری در بسیاری از صنایع ایجاد گردد، این رونق از آن جهت قابل بررسی است که بسیاری از صنایع که عقب مانده بودند اکنون با سرعت بیشتری در این مسیر تمایل به حرکت داشته و این سرعت دوچندان، نوید مصرف گرایی در همه عرصه ها را می دهد. برای همین شاهد مصرف شدن بسیاری از کالاها با سرعت بیشتری خواهیم بود.

نتیجه گیری

در گذشته نیز بیماری های فراگیر ویروسی تاثیرهای بسیار زیاد و متفاوتی در صنایع مختلف گذاشته بودند، این موضوع رفته رفته به یک الگو بدل شده است، اما در دنیای پیشرفته امروز نیز از مسائلی از این دست نمی توان غافل شد و تاثیر کرونا در صنعت فولاد قابلیت بررسی دارد. در این مقاله یکی از بزرگترین متقاضیان این محصول را بررسی نمودیم و گفتیم تقاضای این محصول در برهه تاریخی که کرونا شیوع پیدا کرد، بسیار زیاد شد. اما رفته رفته در آینده ای نزدیک قرار است این تاثیر کاهش یافته و تقاضای برای محصولات وابسته به فولاد با توجه به رونق ساخت و ساز و گردشگری، افزایش یابد.

اثر کرونا در صنعت فولاد چین
اثر کرونا در صنعت فولاد چین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *