لوله داربست

انواع بست داربست و کاربردهای آنها

بست داربست

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع بست داربست که از اجزای داربست می باشد،بپردازیم، و کاربردها و مزایای آن را بگوییم. پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

یکی از تجهیزات مهمی که در سوله سازی، ساختمان سازی و دیگر بخش های صنعتی جهت دسترسی راحت تر به ارتفاع های بلندتر ( بیشتر از 2 متر)  و همچنین ساخت بنا مورد استفاده قرار خواهد گرفت، انواع لوله داربست یا به عبارت دیگر تجهیزات داربستی می باشد. جهت اتصال لوله های داربستی به انواع بست داربست نیاز است.

جالب است بدانید که ساخت سازه های داربستی برای انجام ساختمان سازی یا هرگونه فعالیت دیگر به دسترسی راحت تر به ارتفاع های بلندتر کاربردی می باشد. همانطور که شما عزیزان می‌دانید جهت ساخت سازه‌های داربستی به لوله داربستی و انواع بست تک پیچ و بست چهار پیچ و سایر بست ها نیاز است. در حقیقت این لوله ها به کمک بست‌های داربستی به همدیگر وصل و محکم خواهند شد. در حقیقت بست‌های داربستی به عنوان یکی از عوامل اصلی و بسیار مهم جهت ایمنی داربست و سازه‌ها به کار می روند.

ناگفته نماند که بست‌های داربستی خود دارای انواع گوناگونی هستند که هر کدام از آنها برای موقعیت‌های خاصی کاربرد دارند، و براساس ابعاد سازه همچنین داربست استفاده می شوند بایستی به طور صحیح از آنها استفاده نمود، در متن زیر قصد داریم به معرفی انواع بست داربست و کاربردهای آن بپردازیم:

بست داربست کاربردها
بست داربست مزایا

بست دو پیچ

از این نوع بست ها جهت اتصال لوله های داربستی که به صورت تقاطعی هستند استفاده می شود. همانطور که از نام این نوع بست ها آشکار است جهت متصل شدن به دو پیچ نیاز دارد. بست دو پیچ در قیاس با بست های دیگر برای متصل شدن به مدت زمان کمتری نیاز دارند. این سرعت کم موجب شده تا استفاده از آنها رایج تر باشد و جزو مزایای بست داربست است. وزن تقریبی آنها حدود 1400 گرم است و جنس آنها از داکتیل نشکن می باشد.

بست چهار پیچ

یکی دیگر از انواع بست داربست، بست چهار پیچ است. این مدل مانند بست دو پیچ جهت اتصال لوله ها ( بایستی به صورت زاویه 90 درجه و به صورت تقاطعی باشند). جنس بست چهار پیچ از چدن نشکن یا داکتیل می باشد. وزن  بست چهار پیچ حدود 1400 گرم  تا 1650 گرم است. ناگفته نماند جهت نصب این نوع از بست داربستی به دو برگه، چهار عدد مهره، چهار عدد پیچ و چهار عدد واشر نیاز است.

بست گردان

یک نوع دیگر از بست های داربستی بست گردان است. این مدل از بست این امکان را فراهم می نماید تا دو لوله بر روی هم حرکت کنند. نکته ی قابل توجهی که در رابطه با این مدل از بست داربست لازم است بدانید این است که برای بست گردان لازم نیست که زاویه ی بین آنها 90 درجه باشد. همین امر موجب شده تا نام این نوع از بست ها به بست 360 درجه نامگذاری کنند و به این نام آن را بشناسند. این نوع بست های پرکاربرد دارای انواع 4 پیچ، 2 پیچ، 8 پیچ و 6 پیچ می باشد. ناگفته نماند که بیشترین کاربرد اتصالات داربست ( بست گردان) در پالایشگاه ها همچنین صنایع پتروشیمی استفاده می شود. وزن تقریبی آن نزدیک به 1750 گرم است و جنس آن  از چدن نشکن می باشد.

بست مغزی

از بست مغزی داربست مدل بست درون لوله قرار خواهند گرفت. نحوه ی کار این مدل از بست ها به این گونه می باشد که محل تقاطع دو لوله قرار گرفته و موجب استحکام می شود.

بست داربست قائم

این نوع خاص از بست ها، برای بست های که تحت فشار نمی باشند مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مانند سازه های نمایشگاه ها، گلخانه ها، تکیه گاه ( مراسم و جشن هایی که در کنار خیابان برگزار می شود) و …

بست داربست قائم از واشر 5/2 میل، پرچ ورق St37  میل و پیچ چشمی شکل گرفته است. وزن تقریبی آن 800 گرم است.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده نمودید بست های داربست انواع گوناگونی دارند و هر کدام از آنها اهمیت و کاربرد فراوانی در امنیت سازه، ساختمان و … دارند و براساس ابعاد سازه و … استفاده می شوند.

جهت سفارش انواع بست داربست چگونه عمل کنیم؟

چنانچه شما عزیزان با انواع داربست و کاربردهای آن آشنایی کامل داشته باشید و تمامی مشخصات فنی آنها را مطالعه نموده باشید به احتمال زیاد به این نتیجه ی مهم رسیده اید که انواع بست داربست هر کدام دارای ویژگی های متفاوت و خاصی می باشند. پس جهت خرید لوله داربست باید به دنبال یک مرکز مطمئن بروید. در صورتی که قصد خرید کردن از خدمات ما را دارید، تنها کافیست از طریق سایت در این سایت معتبر اطلاعات جامعی در رابطه اختیار شما قرار خواهیم داد تا محصول مورد نظر را با خیالی آسوده خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *