لوله داربست

راهنمای نصب داربست دست دوم در تهران

   داربست  نوعی سازه‌ موقت است که برای استعلام قیمت داربست می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید، این محصول از جنس لوله های فلزی توخالی یا چوب می‌باشد و معمولا برای کارهای ساختمانی در ارتفاع زیاد مورد نیاز می‌باشد. در بعضی مواقع نیز از نصب داربست به منظور تکیه‌گاه برای سازه‌های دیگر استفاده می‌گردد. به عنوان مثال،  نصب داربست در اصفهان برای بازسازی بناهای تاریخی در اصفهان را می‌توان ذکر کرد.

انواع مختلف داربست

  داربست‌ها انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز از یک نوع آن‌ها یا ترکیبی از آن‌ها برای کارهای ساختمانی و تعمیرات ابنیه تاریخی استفاده می‌گردد. در زیر به انواع داربست اشاره می‌گردد:

داربست چوبی:

  جنس این نوع داربست از چوب است و برای کار در ارتفاع کم از آن استفاده می‌شود این نوع داربست استحکام و مقاومت کمی دارد و امکان شکسته شدن آن زیاد می‌باشد. همچنین با توجه به این‌که جنس آن از چوب می‌باشد احتمال اشتعال زایی در آن زیاد است.

داربست فلزی:

  از این نوع داربست معمولا برای  جلوگیری از ریزش دیوارهای یک ساختمان استفاده می‌گردد. همچنین برای رفت و آمد کارگران ساختمانی در یک طبقه خاصی از ساختمان‌های بلند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال نصب داربست در اصفهان جهت حفاظت و بازسازی بناهای تاریخی در اصفهان را می‌توان نام برد.

داربست معلق:

  برای محل‌هایی که امکان قرار دادن پایه‌های داربست بر روی سطح زمین وجود ندارد از این نوع داربست استفاده می‌شود و پایه‌های آن روی پایه‌هایی افقی که به بدنه ساختمان متصل شده‌اند قرار می‌گیرد.

داربست پایه دار:

   معمولا ارتفاع این داربست 4 متر یا سه سکو می‌باشد و برای ساختمان‌های با ارتفاع کم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایای این نوع داربست ساخت و جابجایی راحت آن می‌باشد.

داربست خرپا:

   معمولا برای استفاده‌های رنگ‌آمیزی، سیم کشی و نصب لامپ در  سقف و دیوار‌ها از این نوع داربست استفاده می‌گردد. این نوع داربست دارای پایه‌هایی به شکل مثلث می‌باشد که صفحات مسطحی روی این پایه ‌ها قرار گرفته تا افراد بتوانند روی این صفحات حرکت کرده و فعالیت‌های مورد نیاز را انجام دهند.

داربست اسکلتی:

    این نوع داربست مانند داربست فلزی است که توسط قاب‌ها و کوپلینگ آماده می‌گردد. به صورت آماده موجود می‌باشد و قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارا می‌باشد.

داربست بازویی:

  یکی دیگر از انواع داربست‌ها داربست بازویی است.  در مواقعی که لازم است در ارتفاع بالای دیوار کار کرد و سطح زمین برای پایه‌های داربست مناسب نمی‌باشد،  می‌توان از این نوع داربست با اتصال سر ستون‌های داربست در دیوار، استفاده کرد.

آموزش-نصب-داربست

آشنایی با نحوه نصب داربست در اصفهان

    ابتدا لازم است مراحل زیر به ترتیب برای نصب داربست در اصفهان انجام پذیرد:

  •  تاییدیه نصب داربست صادرگردد.
  • با  حضور مسئول داربست بند و اطمینان از ایمنی آن، مجوز کار امضا و دریافت گردد.
  • اجرا و نصب داربست توسط داربست بند انجام گیرد.  

نکات ایمنی جهت نحوه نصب داربست در اصفهان 

  • پیش از اجرا و نصب داربست در اصفهان، به محل مورد نظر رفته تا از وسایل مورد نیاز برای نصب داربست اطلاع پیدا کنید.

 –  در هنگام نصب داربست در اصفهان ، هیچ وسیله اضافی، مواد آتش ‌زا‌ و .. . روی داربست وجود نداشته باشد.

–  برای رفتن به ارتفاعات بالای داربست به هیچ عنوان از بشکه, چهارپایه و… استفاده نشود.

–  برای نصب داربست در اصفهان به خصوص داربست های معلق، می‌بایست کابل ها را به جایی که کاملا محکم باشد متصل کنید.

– برای نصب داربست اطمینان حاصل شود که تمام کابل‌های برقی به سیم ارت وصل شده باشند.

– از اتصال کابل‌های نگهدارنده در داربست  اطمینان حاصل کنید.

– مقاومت کابل‌های فلزی به کار رفته در داربست فلزی باید حداقل شش برابر وزن داربست فلزی باشد.

– وزن وزنه‌های تعادلی در داربست معلق فلزی باید از حداکثر داربست فلزی در اصفهان بیشتر باشد.

  نصب داربست در سی و سه پل اصفهان

    بعضی مواقع جهت نگهداری و بازسازی ابنیه تاریخی، مانند سی و سه پل در اصفهان، مدرسه چهارباغ در اصفهان و غیره  از داربست فلزی استفاده می‌کنند. بر اساس نظریه متخصصین میراث فرهنگی این داربست‌ها اگر به طور اصولی نصب گردند هیچ‌گونه آسیبی به این بناهای تاریخی نمی‌زند. البته ذکر این نکته لازم است که معمولا داربست‌های فلزی در اثر مرور زمان زنگ می‌زنند و اکسیده می‌شوند. همین اکسیده شدن باعث نفوذ اکسید آهن در بناهای تاریخی و آسیب رسیدن به آن‌ها می‌گردد. به همین دلیل است که توصیه می‌گردد در صورتی که باید برای مدت زمان طولانی از داربست جهت نگهداری و یا تعمیرات بناهای تاریخی استفاده گردد،  لازم است  از داربست‌های آلومینیومی و با استحکام بالا که زنگ نمی‌زند استفاده گردد. 

 حقوق داربست بند در اصفهان

  قیمت نصب داربست در اصفهان و هم‌چنین حقوق داربست بند در اصفهان به عواملی از جمله ارتفاع ساختمان،  تعداد تورفتگی ها و بیرون آمدگی های ساختمان، نمای ساختمان و غیره بستگی دارد. بنابراین هرچه ساختمان دارای ارتفاع بیشتر باشد، تعداد تورفتگی‌ها و بیرون رفتگی‌های ساختمان هم بیشتر باشد، قیمت نصب داربست در اصفهان و حقوق داربست بند در اصفهان نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. زیرا مقدار بیشتری لوله جهت مصرف مورد نیاز است و داربست بند هم برای جابه جایی لوله ها انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

نصب داربست دست دوم در تهران

  داربست بند برای نصب داربست دست دوم در تهران باید دقت و مهارت زیادی داشته باشد و با رعایت کامل نکات ایمنی نسبت به انجام این کار اقدام نماید. اجاره داربست یا خرید آن در تهران با نظر مسئول پروژه امکان پذیر است. اگر شما جهت اجاره داربست در تهران اقدام می‌کنید، اجرا و نصب آن داربست برعهده  همان شرکت اجاره دهنده در تهران می‌باشد. از نکات مهمی که  قبل از اجرا و نصب داربست باید به آن توجه گردد عبارتند از:

  • در نظر گرفتن مکان مناسب برای نصب داربست
  • دسترسی داشتن به مواد اولیه
  • استفاده از نرده های نصب داربست در بهترین و مناسب ترین مکان

  در نصب داربست دست دوم در تهران نیز رعایت نکات ایمنی ضروری است که در زیر به بعضی موارد اشاره می‌گردد:  

  • رنگ کردن داربست و لوله های آن ممنوع است.
  • لوله های داربست باید در انبار دارای سقف نگه داری شوند و حتما قبل از نصب بررسی شده و از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود.
  • باید حداقل سه تکیه گاه برای لوله داربست وجود داشته باشد.

همچنین رعایت تمامی نکات ایمنی در نحوه نصب داربست دست دوم در تهران ضروری است. شما می‌توانید برای نصب انواع داربست، از داربست بندهای با تجربه در تهران کمک بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *