لوله داربست

داربست مدولار مثلثی چیست؟

خرید داربست

برای آشنایی بیشتر با انواع لوله داربست و نحوه نصب داربست در کارهای ساختمانی نیاز به رعایت نکاتی برای انجام درست کار و به وجود آوردن محیط امن برای کارگران دارد. داربست مدولار مثلثی یک نوع از داربست های به روز است که ویژگی های متفاوتی نسبت به دیگر نوع داربست ها دارد به همین دلیل استفاده و تقاضا نسبت به آن بیشتر شده است.

در این مقاله سعی می شود علاوه بر معرفی داربست مدولار مثلثی، دوازده نکته از نصب داربست را نیز بیان نمود و امید است که این مساله در این فرصت خوب شرح داده شود که با توجه به بیان این نکات در خصوص سوالات مطرح شده توسط مشتریان عزیز امید است نقاط ابهام رفع گردد.

داربست چیست؟

نوعی لوله فلزی استوانه‌ای است که انواع داربست امروزه بسیار متنوع شده است و از آلیاژ تحت فشار در ذوب آهن با اندازه های شش متری و قطر دو نیم اینچی ساخته می شود و با استفاده از بست داربست به هم نصب می شود و داربست بندی یک مهارتی ویژه است و در نصب داربست حتما باید به آن توجه شود تا مشکلی پیش نیاید.

داربست نوعی سازه است که در کارهای ساختمانی برای دسترسی به نقاطی که در ارتفاع هستند استفاده می‌شود. و از دو نوع چوبی یا فلزی تشکیل شده است. با توجه به کاربردهای مختلف این محصول در ساختمان سازی و سایر موارد بسیاری برای جستجوی این محصول یا استعلام قیمت آن از اینترنت استفاده می کنند، اما بسیاری از افراد قیمت های بالایی برای این محصول ارائه می دهند.

داربست مدولار مثلثی چیست؟

این داربست از خانواده داربست های فلزی است و همانطور که از اسمش پیداست از فرم های مثلثی تشکیل شده است و به همین دلیل نصب آن نیاز به متخصص و ابزار آلات خاص نداشته و آسان است. این فریم ها به صورت نر و ماده به هم متصل شده اند و همچنین از این نوع داربست برای ساخت سازه های سنگین نظیر صنایع کشتی سازی،ساخت و ساز، پل سازی و… استفاده می شود. داربست مدولار مثلثی در سه ارتفاع 50و70و100 سانتی متری هستند و وزن بسیار کمتری نسب به دیگر داربست‌ها دارند. وزن اجزای آن بسته به ابعاد آن متفاوت است برای مثال داربست 120*100 سانتی متر  وزنی حدود 10.5  کیلوگرم دارد، داربست 120*75 سانتی متر وزنی حدود 9 کیلوگرم و داربست 120*50 سانتی متر وزنی حدود 8 کیلوگرم دارد. میانگین وزن یک متر مکعب داربست مدولار مثلثی چیزی حدود 44 کیلوگرم است که نسبت به دیگر نوع داربست ها بسیار مناسب است.

در هنگام برپا کردن داربست مدولار مثلثی در صورتی که کف زمین بعد از بتن ریزی فرو برود دلیل آن استحکام پایین زمین است که میتوان با قرار دادن تخته در زیر پایه ها از این اتفاق جلوگیری کرد.

داربست مدولار مثلثی
داربست مدولار مثلثی

برای برپا سازی داربست مدولار مثلثی نیاز به قطعاتی مثل فریم های داربست مانند آنچه در مقاله داربست فلزی کنسولی چیست اشاره کردیم، مهار های ضلعی و قطری،پیچ تنظیم، پاشنه و پین داربست است. ظرفیت باربری داربست مدولار مثلثی در هر پایه که به شکل مربع است 3.2 تن میباشد.در رابطه با قیمت این نوع داربست مثل دیگر لوازم موجود در بازار بسته به نوع جنس و مواد به کار رفته در آن متفاوت است زیرا هرچه از مواد مرغوب تر در آن به کار رفته باشد میزان ماندگاری آن بیشتر است. و یکی دیگر از مواردی که در قیمت آن تاثیر میگذارد وزن آن است. برای تهیه داربست مثلثی همیشه به این نکته توجه داشته باشید که از شرکت هایی خریداری کنید که قابل اعتماد باشند و از مواد نامرغوب در ساخت آن استفاده نکرده باشند زیرا باعث به وجود آمدن خطرات زیادی برای کارفرما، کارکنان و حتی سازه میشود.

نصب داربست مدولار مثلثی
نصب داربست مدولار مثلثی

بنابراین داربست مدولار مثلثی  در پروژه های مختلف و سازه های کوچک و بزرگ استفاده می شود و شرکت لوله داربست نیکان پروفیل نیز این محصول را تولید و با قیمت مناسب عرضه می نماید که میخواهند با درنظر گرفتن هزینه ای مناسب داربستی مقاوم و در عین حال کم دردسر و سبک داشته باشند گزینه بسیار مناسبی است. ساخت این داربست بسیار ساده میباشد و بیشتر در امور عمرانی استفاده می شود و داربست مدولار مثلثی نسبت به دیگر داربست ها راحت تر مونتاژ و دمونتاژ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *